Headerbild

Föreningen

SOLLENTUNA SKRIDSKOSÄLLSKAP, SSS

SSS är en klubb bildad 1965 med syfte att främja skridskoåkning, i första hand för tävlingssport. Klubben är ansluten till Svenska Skridsko-, Kälk- och Rullidrottsförbundet.

Verksamheten har numera förskjutit sig mot skridskomotion med klubbstuga vid Norrvikens sjöisbana. Här erbjuder vi service till allmänheten såsom skridskouthyrning, slipning och kioskförsäljning.

Vid sjöisbanan erbjuder vi, i mån av tid och möjlighet, "nybörjare" i alla åldrar med startinstruktion och tekniktips.

Banan plogas och underhålls av Fritid Sollentuna med ansvarskännande, kunnig och erfaren personal.

SOLLENTUNA SKRIDSKOSÄLLSKAP erbjuder medlemmar: (familj/full medlem)

Möjlighet att nyttja omklädningsrum och bastu vid sjöisbanan lördagar/söndagar när verksamheten är öppen.
Slipning av dina långfärdsskridskor en gång/säsong för halva priset.

Möjlighet att hyra långfärdsskridskor kostnadsfritt vid ett tillfälle/säsong till dig eller en vän.

Möjlighet till lån av klubbtillhörigheter förmånligt efter överenskommelse.
Deltagande i klubbsammankomster.
Glädjen att kunna hjälpa till i verksamheten vid behov.

Medlemsavgifter för säsongen 2023-2024
Gäller 1 april till 31 mars.

Familjemedlemsskap 500:-
Fullmedlemsskap 250:-
Stödmedlemsskap 150:-

Ingen förändring av medlemsavgiften är aviserad.

Medlemsavgiften sätts in på bankgiro 5402-3387 samt skicka ett mail till: sollentunaskridsko@gmail.com och ange namn, personnummer, adress och telefon. Vid familje-medlemsskap är det viktigt att samtligas uppgifter kommer med. Om man inte vill vara full medlem, men gärna stöder föreningens verksamhet kan man bli stödmedlem.