Öppet medlemsbrev

2024-04-15 i Allmänt

Till medlemmar i Sollentuna Skridskosällskap

Datum: 2024-04-13

Vi har haft en lyckad vintersäsong med många fina dagar, där fin is har möjliggjort härliga skridskoturer på Norrviken. Detta har skett i ett nära samarbete med Sollentuna kommun, som ansvarar för plogning och säkerställer att sjöisbanan är i ett gott skick och som erbjudit alla goda förutsättningar att vistas på isen. I år har vi också haft ett nära samarbete med United Movement Cheer (UMC), som ansvarat för kioskverksamheten.

Jag skulle vilja passa på att hälsa alla medlemmar i Sollentuna Skridskosällskap varmt välkomna till vårt nya Sjösportcenter! De fina lokaler som vi kunnat nyttja för första gången i vinter, har varit ett riktigt lyft.

Vi i styrelsen skulle vilja passa på att informera er medlemmar om de förmåner som ni har i vår förening. Som medlem erbjuder vi följande förmåner:

- möjlighet att nyttja omklädningsrum och bastu vid Sjösportcenter lördagar/söndagar när verksamheten är öppen

- slipning av dina långfärdsskridskor en gång per säsong för halva priset

- möjlighet att hyra långfärdsskridskor kostnadsfritt vid ett tillfälle per säsong till dig eller en vän

- möjlighet till lån av klubbtillhörigheter förmånligt efter överenskommelse (bord/ bänkar bl a)

- deltagande i klubbsammankomster

Det vi önskar av våra medlemmar är att ni också hjälper till att hålla igång vår verksamhet på och omkring isen under vintersäsongen.

Från styrelsen ser vi fram emot att få kontakt med dig som också har möjlighet att hjälpa till och som också har tankar och idéer på hur vi skulle kunna utveckla vår verksamhet. Kontaktmail: sollentunaskridsko@gmail.com

Fortsätt gärna att följa oss via vår hemsida här

(https://sollentunaskridskosallskap.klubbenonline.se) eller på Facebook (Norrvikens Sjöisbana).

Glöm inte att vårt verksamhetsår börjar den 1 april (även i år), så vänta därför inte med din inbetalning av medlemsskapet. Se mer info om priser och hur du kan betala in medlemsskapet:

Hälsningar,

Fredrik Schreiber